Pages

Monday, December 6, 2010

Tahun Baru

لاَ هِجْرَةَ بَعْدَ اْلفَتْحِ، وَلَكِنْ جِهَادٌ وَنِيَّةٌ، وَإِذَا اْستُنْفِرْتُمْ فَاْنفِرُوْا
Maksudnya: Tiada Lagi Hijrah Selepas Pembukaan Kota Mekah,tetapi Dalam Bentuk Jihad Juang Dan Niat Tulus Ikhlas. Dan Bila Kamu Diperintahkan Berjihad Maka Hendaklah Kamu Patuhinya.

Seperti sabda Rasullullah S.A.W.,tiada lg hijrah selepas pembukaan kota mekah melainkan jihad dan niat yg ikhlas..
sememangnya kita tidak dpt lg berhijrah seperti Rasullullah lakukan dahulu.,tetapi,msih ada lg perjuangan2 baginda yg kita boleh truskan..iaitu berjihad..
Berjihad bukan sekadar di medan perang..,tetapi msih ada lg tmpat yg kita boleh berjihad.,sebagai seorang student, medan jihad kita adalah di tmpat kita menuntut ilmu..
Ada lg medan2 lain untuk kita berjihad..,iaitu melalui blog..,laman2 sosial..kita dpt berkongsi ilmu dan pengalaman untuk masyarakat..,
Tahun Baru..??
yela..,kn dh tahun baru dh...1432H...hehehe..so.,tahun baru msti ada azam baru..,apa azam baru aku..??
aku nk berubah ke arah kebaikan., إن شاء الله..
niat aku nk berkongsi...tu je..even bru nk try2 dgn blog ni..aku akan try jdikan blog ni lbih menarik..
pasal tahun baru ni,tahu x nape tahun baru islam dimulakan dgn bulan محرم ??
tidak bulan2 lain..
kalau nk tahu..nntikan jwpnnya di episod akan dtg...hehehe..
إن شاء الله akan aku ceritakan...

0 comments:

Post a Comment

 

Blogroll

About